[eShop] Der große Virtual Console / Wii Ware Übersichtsthread (zu Genres, Preisen, und Wertungen)

Übersicht der Woche

1 neues Wii Ware Spiel
____________________________________________

Monochrome Racing (500 Points) *2 Spieler
Racing
ign Wertung: 3.0

http://www.wiiclub.de/files/cshots/Monochrome-Racing-1.jpg
Experience the sound of screeching tyres, the smell of burned rubber, the rush of adrenaline and enemies that are left in your dust – these are the emotions that drive real racers.

However there is much more than this in the world of Monochrome Racing – there is the passion for colour!
Video
 
Zuletzt bearbeitet:
Auch diese Woche gibt's leider keine neuen Downloadspiele für die Wii.

neu für die Handhelds:

Virtual Console (Nintendo 3DS)
Avenging Spirit


Nintendo DSiWare
GO Series Fishing Resort
Hearts Spades Euchre
Oscar's World Tour
 
Übersicht der Woche

1 neues Wii Ware Spiel
____________________________________________

Flight Control (500 Points) *4 Spieler
Puzzle
ign Wertung: 8

http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/107/1070888/flight-control-20100222095152282_640w.jpg

So Flight Control hasn't overstayed its welcome quite yet. Had this new WiiWare port been one-player only, I know I wouldn't have cared for it – the cursor control, by yourself, is not a great control option for this design. But the wise inclusion of multiplayer balances out and overcomes those concerns for me, so if you've got enough friends around who are interested in becoming air traffic controllers alongside you, drop five more bucks on this latest version of the addictive modern classic.
Eingebundener Inhalt
An dieser Stelle findest du externe Inhalte von Youtube. Zum Schutz deiner persönlichen Daten werden externe Einbindungen erst angezeigt, wenn du dies durch Klick auf "Alle externen Inhalte laden" bestätigst: Ich bin damit einverstanden, dass mir externe Inhalte angezeigt werden. Damit werden personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt.
Für mehr Informationen besuche die Datenschutz-Seite.
 
Zuletzt bearbeitet:
Übersicht der Woche

1 neues Wii Ware Spiel
____________________________________________

Aya and the Cubes of Light (1000 Points) *1 Spieler
Jump'n' Run
keine ign Wertung

http://www.nintendo.co.uk/NOE/images/game_header/GB_WiiWare_AyaandtheCubesofLight.jpg
What's gotten into Cseom!? Instead of keeping the Cubes running, he's taking the Energy Packs out of the terminals! The Cubes are the power sources of the stars, and if they stop working it gets dark!
Play Aya, the daughter of the Cube Corporation. Teleport onto the Cubes to collect the Energy Packs to get the Cube engines working again. But it's not that easy to find your way around; you'll have to think around outside the box and mustn't get disorientated, even when you're upside down! Sometimes you must think carefully about what to do, while in other situations it's all down to good timing. Read More »
Pursue Cseom around three constellations, each with ten Cubes. You'll have some really hard puzzles to solve at the end! Play with other gamers to bet who will be first to get the Cube working again, or play for the Bonus Cubes.

Eingebundener Inhalt
An dieser Stelle findest du externe Inhalte von Youtube. Zum Schutz deiner persönlichen Daten werden externe Einbindungen erst angezeigt, wenn du dies durch Klick auf "Alle externen Inhalte laden" bestätigst: Ich bin damit einverstanden, dass mir externe Inhalte angezeigt werden. Damit werden personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt.
Für mehr Informationen besuche die Datenschutz-Seite.
 
Übersicht der Woche

1 neues Wii Ware Spiel
____________________________________________

3D Pixel Racing (500 Points) *4 Spieler
Racing
ign Wertung: 6.0 || 4/10 bei nintendolife.com

http://wiimedia.ign.com/wii/image/article/118/1182377/3d-pixel-racing-20110718085339570.jpg
Overall, then, 3D Pixel Racing averages out to be somewhere around the Okay range. Drop five bucks on it in the Wii Shop if you're looking for a fresh racing fix with a unique new look, but just don't expect it to dethrone the best racers already in your Wii library.
Eingebundener Inhalt
An dieser Stelle findest du externe Inhalte von Youtube. Zum Schutz deiner persönlichen Daten werden externe Einbindungen erst angezeigt, wenn du dies durch Klick auf "Alle externen Inhalte laden" bestätigst: Ich bin damit einverstanden, dass mir externe Inhalte angezeigt werden. Damit werden personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt.
Für mehr Informationen besuche die Datenschutz-Seite.
 
Übersicht der Woche

2 neue Wii Ware Spiele

____________________________________________

Kyotokei (500 Points) *2 Spieler
Shooter
ign Wertung: 7.5 || 7/10 bei nintendolife.com

http://wiimedia.ign.com/wii/image/article/118/1187369/kyotokei-review-20110811032619587_640w.jpg
Even with its lack of originality, Kyotokei's simple playability means there's still plenty of classic shooter fun to be had. The intuitive and responsive controls do a solid job of allowing players of all skill levels to enjoy the game and although many enemies are repeated throughout the five levels, the unique bosses offer up plenty of incentive to keep coming back for more. Kyotokei won't set the video game world on fire, but fans of the genre should find plenty to like with what is easily one of the more enjoyable shooter titles to appear on WiiWare to date.
Eingebundener Inhalt
An dieser Stelle findest du externe Inhalte von Youtube. Zum Schutz deiner persönlichen Daten werden externe Einbindungen erst angezeigt, wenn du dies durch Klick auf "Alle externen Inhalte laden" bestätigst: Ich bin damit einverstanden, dass mir externe Inhalte angezeigt werden. Damit werden personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt.
Für mehr Informationen besuche die Datenschutz-Seite.








*MEGAHIT*

[MotoHeroz (1500 Points) *4 Spieler
Racer
ign Wertung: 9.0 || 10/10 bei nintendolife.com

http://wiimedia.ign.com/wii/image/article/119/1192616/motoheroz-20110906111920659_640w.jpg
Despite the absence of competitive online multiplayer and the occasional minor visual issue, it's difficult to see where the developers could have improved upon this bumper racing package, such is its completeness. Maximising its use of the Wii hardware in key areas and reigning it back where it's not needed, MotoHeroz flourishes in every aspect: it looks great, plays superbly and makes you want to return to it time and time again. Had this been released on disc at full price, it would be a strong recommendation. Even at the premium price of 1500 Nintendo Points, it's unmissable.
Eingebundener Inhalt
An dieser Stelle findest du externe Inhalte von Youtube. Zum Schutz deiner persönlichen Daten werden externe Einbindungen erst angezeigt, wenn du dies durch Klick auf "Alle externen Inhalte laden" bestätigst: Ich bin damit einverstanden, dass mir externe Inhalte angezeigt werden. Damit werden personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt.
Für mehr Informationen besuche die Datenschutz-Seite.
 
Zuletzt bearbeitet:
Übersicht der Woche

1 neues Wii Ware Spiel
____________________________________________

101-in-1 Explosive Megamix (700 Points) *1 Spieler
Board Game
keine ign Wertung

http://dsmedia.ign.com/ds/image/art...-explosive-megamix-20090409014643311_640w.jpg
Welcome to the home of 101 mind-blowing games for all tastes!

Whether you like puzzle games, sport games or fast-paced arcade action, you'll definitely find something to suit you here!
Jump in - ten of hours of games await you!

Eingebundener Inhalt
An dieser Stelle findest du externe Inhalte von Youtube. Zum Schutz deiner persönlichen Daten werden externe Einbindungen erst angezeigt, wenn du dies durch Klick auf "Alle externen Inhalte laden" bestätigst: Ich bin damit einverstanden, dass mir externe Inhalte angezeigt werden. Damit werden personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt.
Für mehr Informationen besuche die Datenschutz-Seite.
 
Übersicht der Woche

1 neues Wii Ware Spiel
____________________________________________

escapeVektor: Chapter 1 (500 Points) *1 Spieler
Arcade
ign Wertung: 9.0

escapevektor-chapter-1-20110929080521888.jpg
Take control of Vektor and escape the cunning CPU using the abilities Vektor will hack for you. There are 30 levels to the CPU each contained within 5 different worlds. In each level there are enemies and obstacles for you to overcome before you can escape.
Vektor needs your help, please don’t fail him now...




Well, it's a major Yes for Nnooo's first real game in a long time. Download this one immediately and enjoy Vektor's escape.

Eingebundener Inhalt
An dieser Stelle findest du externe Inhalte von Youtube. Zum Schutz deiner persönlichen Daten werden externe Einbindungen erst angezeigt, wenn du dies durch Klick auf "Alle externen Inhalte laden" bestätigst: Ich bin damit einverstanden, dass mir externe Inhalte angezeigt werden. Damit werden personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt.
Für mehr Informationen besuche die Datenschutz-Seite.







R-Type wurde aus dem Virtual Console-Sortiment entfernt

Auf der Virtual Console für die Wii gibt es einige Spiele, die man unbedingt aus der alten Zeit nachholen muss. Mit ganzen 396 Virtual Console-Spielen bietet uns Nintendo eine große Vielzahl von guten und auch sehr guten Titeln an. Jedoch kann es auch in der Zwischenzeit zu Problemen kommen, was uns SEGA wieder einmal beweisen musste. So ist deren Virtual Console-Titel R-Type (Master System) am 30.09.2011 weltweit von der Virtual Console entfernt worden. Der Grund für die Löschung ist, dass es anscheinend Lizenzprobleme gibt.
 
Übersicht der Woche

1 neues Wii Ware Spiel
____________________________________________

Trenches: Generals (700 Points) *2 Spieler
Strategy
ign Wertung: 6.0 || 6/10 bei nintendolife.com

http://wiimedia.ign.com/wii/image/article/119/1192141/trenches-generals-20110901062939549_640w.jpg
Trenches Generals is a lot of fun once Campaign Mode picks up, but it's all just too basic and repetitive to become very compelling. It's not a bad game, it just lends itself to tedium. The gameplay seems much better suited to quick bursts on its original iOS format, though it still works as a decent time-waster. It's not a dud, then, it just doesn't burn brightly enough.

Eingebundener Inhalt
An dieser Stelle findest du externe Inhalte von Youtube. Zum Schutz deiner persönlichen Daten werden externe Einbindungen erst angezeigt, wenn du dies durch Klick auf "Alle externen Inhalte laden" bestätigst: Ich bin damit einverstanden, dass mir externe Inhalte angezeigt werden. Damit werden personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt.
Für mehr Informationen besuche die Datenschutz-Seite.
 
Diese Woche gibt es leider keinen Neuzugang für WiiWare/VC.

Einzig und allein Golf für den 3DS (Virtual Console) ist erschienen.
 
Wieder keine neue Veröffentlichung für VC und WiiWare; sondern:

Nintendo 3DS (Download Software)
Pyramids
Nintendo DSiWare
Academy Checkers
WiiWare Demos
FAST Racing League Demo
 
Übersicht der Woche

1 neues Wii Ware Spiel
____________________________________________

Gabrielle's Ghostly Groove™: Monster Mix (500 Points) *2 Spieler
Dancing
ign Wertung: 7.5 (DS Version) || 6/10 bei nintendolife.com

At 500 Wii Points, Gabrielle's Ghostly Groove: Monster Mix is a safe bet for parents looking for an affordable, quality dance game to keep their kids entertained. It's easy to cheat and the soundtrack is lacking, but the game's nonsensical charms mostly outweigh its faults.

http://wiimedia.ign.com/wii/image/a...onster-mix-screens-20110608010509581_640w.jpg

Eingebundener Inhalt
An dieser Stelle findest du externe Inhalte von Youtube. Zum Schutz deiner persönlichen Daten werden externe Einbindungen erst angezeigt, wenn du dies durch Klick auf "Alle externen Inhalte laden" bestätigst: Ich bin damit einverstanden, dass mir externe Inhalte angezeigt werden. Damit werden personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt.
Für mehr Informationen besuche die Datenschutz-Seite.




WiiWare-Demo:

Kyotokei
 
Übersicht der Woche

1 neues Wii Ware Spiel
____________________________________________

Jam City Rollergirls (500 Points) *2 Spieler
Sport
keine ign Wertung || 7/10 bei nintendolife.com

http://wiimedia.ign.com/wii/image/a...m-city-rollergirls-20110120001422867_640w.jpg
Jam City Rollergirls is a pretty neat, if ultimately not too heavy video game introduction to roller derby, and if you have even a passing interest in the sport may serve you well. While it could ultimately benefit from more, more, more, the game still manages to punch out a good time.
http://www.youtube.com/watch?v=KF4g90rH9tc
Eingebundener Inhalt
An dieser Stelle findest du externe Inhalte von Youtube. Zum Schutz deiner persönlichen Daten werden externe Einbindungen erst angezeigt, wenn du dies durch Klick auf "Alle externen Inhalte laden" bestätigst: Ich bin damit einverstanden, dass mir externe Inhalte angezeigt werden. Damit werden personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt.
Für mehr Informationen besuche die Datenschutz-Seite.
 
Übersicht der Woche

1 neues Wii Ware Spiel
____________________________________________

Big Town Shoot Out (500 Points) *4 Spieler
Shooter
ign Wertung: 6.0 || 3/10 bei nintendolife.com

http://wiimedia.ign.com/wii/image/article/118/1180332/big-town-shoot-out-20110702084420503_640w.jpg
Big Town Shoot Out was published by Performance Designed Products, and it's done just that: released a product that performs. It functions. It exists. It just doesn't do much more than that. It expects us to be thrilled with the idea of a shooting gallery game rather than giving us a worthwhile entry in the subgenre with any legitimately thrilling gameplay. You could conceivably play the game with up to three other friends but, honestly, your friends deserve better.

Eingebundener Inhalt
An dieser Stelle findest du externe Inhalte von Youtube. Zum Schutz deiner persönlichen Daten werden externe Einbindungen erst angezeigt, wenn du dies durch Klick auf "Alle externen Inhalte laden" bestätigst: Ich bin damit einverstanden, dass mir externe Inhalte angezeigt werden. Damit werden personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt.
Für mehr Informationen besuche die Datenschutz-Seite.
 
Zurück